Tid: Søndag 18. august kl. 16.30 Sted: Quality Hotel Maritim, Caiano-salen Pris: Gratis med festivalpass
Er du nysgjerrig på hvordan moderne teknologi påvirker film- og kinoindustrien? Ønsker du å forstå hvordan kunstig intelligens (KI) og avanserte dataanalyser kan brukes for å gjøre kinoprogrammet enda bedre? Da må du ikke gå glipp av vårt spennende foredrag om hvordan kinoene og filmdistributørene i Norge kan benytte KI og annen teknologi for å optimalisere filmprogrammet og nå filmens målgruppe mer treffsikkert!
Bakgrunn
Kinoene er i konstant utvikling. Med fremveksten av digitale plattformer og et stadig mer krevende publikum, er det essensielt for kinoene å tilpasse seg og bruke nye verktøy for å forbli relevante og attraktive. Tradisjonelle metoder for å planlegge kinoprogrammet basert på erfaring og manuell analyse får nå konkurranse fra avanserte teknologiske løsninger.
Hva du vil lære
1. Kunstig Intelligens i kinoprogrammering:
2. Dataanalyse og publikumsinnsikt:
3. Fordeler for publikum:
Hvem bør delta?
Dette seminaret er perfekt for deg som jobber innen film- og underholdningsindustrien, enten du er kinooperatør, filmdistributør, markedsfører, eller teknologientusiast. Hvis du ønsker å forstå mer om hva som skjer bak kulissene med fremtidens teknologiløsninger, er dette foredraget midt i blinken for deg!
Våre foredragsholdere
Vi har samlet et panel av eksperter med omfattende erfaring fra både teknologi- og kinoindustrien. De vil dele sin kunnskap og sine erfaringer om hvordan teknologi endrer og optimaliserer måten vi programmerer film på. Blant foredragsholderne finner du:
I 2023 fikk Norske Filmdistributørers Forening og Film & Kino tilskudd fra Norsk Filminstitutt til å utarbeide og etablere en felles branding for kino som kanal. Siden har vi også fått tilskudd til gjennomføring av kampanjer, noe som fortsatt er pågående. «Først på kino – Størst på kino» bygger oppunder kinoenes styrker og det felles varemerke for kino (K I eN O) er forventet å etableres hos publikum over tid gjennom bruk av distributører og kinoer i sin markedsføring.
Norske Filmdistributørers Forening og Film & Kino vil gi en oppdatering på Kinobrandinprosjektet som nå har kjørt i ett år, samt videre planer for bruk av brandingen i markedsføring av film på kino.
Vi inviterer deg til å delta på en ettermiddag fylt med innsiktsfulle presentasjoner, interessante diskusjoner og nettverksmuligheter med bransjefolk og teknologiinteresserte.